Kracht t.g.v. stroming op meetpaal Prosperpolder |
Identifier financieringsorganisatie: WL 20_037 (Other contract id) Hoofdfinancieringscodes: 5114 - Departement Mobiliteit en Openbare werken
Periode: Maart 2020 tot Juli 2022 Status: Afgelopen
Thesaurustermen Hydraulische structuren; Kust- en estuariene hydraulica; Numerieke modellen; Numerieke modellering en design; Rivierbouwkunde; Stroming
Geografische term: België, Beneden Zeeschelde [Marine Regions]
|
|
Instituten (3) |
Top |
- Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Waterbouwkundig Laboratorium (WL), meer, uitvoerder
- Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Afdeling Maritieme Toegang, meer, opdrachtgever
- Universiteit Gent; Faculteit Ingenieurswetenschappen; Vakgroep Civiele Techniek; Laboratorium voor Hydraulica, meer, extern adviseur
|
Abstract |
De huidige meetpaal ter hoogte van Prosperpolder wordt in de toekomst vervangen door een nieuw meetplatform, dat zich meer in de richting van de vaargeul situeert. EBS voert het structureel ontwerp van dit meetplatform uit. Het meetplatform wordt hierbij ondersteund door 3 buispalen. Hierbij zijn ook gegevens nodig met betrekking tot de krachten op de meetpaal ten gevolge van de stroming.
WATSED zal hiervoor de stroomsnelheden ter plaatse van de meetpaal bepalen met behulp van een numeriek model. WATCON berekent met deze stroomsnelheden de krachten op de 3 buispalen van het meetplatform. EBS kan een inschatting van de afmetingen van de buispalen en de tussenafstand tussen de palen bezorgen in de week van 23/03. De krachten op de buispalen dienen dan ca. 2 weken later aan EBS opgeleverd te worden (tegen 17/04). Het rapport met de beschrijving van de uitgevoerde berekeningen mag later opgeleverd worden. |
|