'De Zee als Goed Doel' blikt terug op het werkingsjaar 2021 via jaarverslag voor schenkers

Jaar na jaar stijgt ons ledenaantal, ontvangen we meer en hogere donaties en kunnen we rekenen op extra sponsors voor de onderzoeksacties. Dankzij deze steun kunnen we een steeds grotere diversiteit aan mariene onderzoekstopics dat extra duwtje in de rug geven. En dat is zeer waardevol.

De Zee als Goed Doel bewijst ondertussen dat het een springplank vormt voor onderzoeksprojecten. Het citizen science project SeaWatch-B bijvoorbeeld zit niet langer onder de vleugels van de goede doelenwerking maar vond zijn weg naar het Europese LifeWatch-project. Een ander voorbeeld van hoe De Zee als Goed Doel voor een opstap zorgt zagen we bij een van de BMRI-beurzen. De inhoudelijke meerwaarde gecreëerd door de BMRI-beurs liet een onderzoeker toe om opgenomen te worden in een groter Europees onderzoeksverhaal. Dit toont hoe kleinere financiële middelen vanuit een goede doelenwerking aanzienlijk verschil maken in het grote mariene onderzoekslandschap. Daarenboven blijkt de erkenning van een BMRI-beurs van belang te zijn op het CV van jonge mariene wetenschappers. Kortom, De Zee als Goed Doel behartigt opportuniteiten en evalueert waar we van dienst kunnen zijn in het creëren van een meerwaarde voor wetenschappers, donateurs en sponsors.

Wens je een gedrukte versie van het jaarverslag voor schenker toegestuurd te krijgen? Bezorg dan je postadres aan filantropie@vliz.be.