Header logo
|  Inleiding |  Beeldbank |  Zoeken |  Historische personen |  Gebruikte bronnen |
Voeg een beeld toeMaak een nieuw albumRSSAlbum overzicht.

Beeldbank

Beeldbank » Beelden per publicatie » Desnerck, G.; Desnerck, R. (1976). Vlaamse visserij en vissersv...
Desnerck (1976, fig. 250)
Desnerck (1976, fig. 250)
Beschrijving Evolutie van de stoomtreiler: 1. De eerste stoomtreiler met bak. Schouwen en luchtkokers waren nog steeds hoog. Kleine brug (verhoog van waarop er wordt gestuurd, gecommandeerd en genavigeerd) en dito stuurhut. De reddingsboot was op een stoel op het achterdek. Er was nog enkel een bezaan (een langsscheeps zeil aan en achter de achterste mast). 2. Schouw en luchtkokers werden kleiner, brug en stuurhut groter. Er kwam een kap tegen het hek met W.C. en bergingsruimte voor voedselvoorraad (“poepkot”). Twee reddingsboten kwamen nu op de machinekamp; 3. De luchtkokers werden nog kleiner, de schouw eveneens en in schuine stand. De stuurhut werd veel groter en bevatte een tweede kamertje voor de marconist of radiotelegrafist. De machinekap en het “poepkot” werden vereningd en de twee reddingsboten konden nu gemakkelijk weer achteraan geplaatst worden. Auteur R. Blomme, G. Casier en A. Clement in Desnerck, G. & R. (1976) Uit bron Desnerck, G.; Desnerck, R. (1976). Vlaamse visserij en vi... Download de volledige versieDownload de volledige versie © R. Blomme, G. Casier en A. Clement in Desnerck, G. & R. (1976)
Klik hier om terug te keren naar miniatuurweergave

Site ontwikkeld en gehost door het Vlaams Instituut voor de Zee (VLIZ)
Met steun van de provincie West-Vlaanderen
Logo VLIZ Logo provincie West-Vlaanderen