Beschrijving Links - B.46: Houten schip gebouwd in 1920 (werf en opdrachtgever onbekend). Schip wordt pas vanaf 1929 gedocumenteerd in onze databank. Het is op dat moment eigendom van Compagnie Aurora. Zeker is dat er vanaf 1924 een 60pK motor aanwezig is (voordien aandrijving enkel met zeilen?). In 1933 wordt het verkocht aan Vanheetvelde August (onder dezelfde naam en nummer). In 1936 wordt een nieuwe 80pK motor geïnstalleerd. In 1937 verandert de naam in B.46 Pieter-Willy. In 1937 wordt het schip vernummerd naar B.17 Pieter-Willy. In 1944 krijgt het schip Zeebrugge als thuishaven en wordt het de Z.17 Pieter-Willy. Na de oorlog vernummeren alle Zeebrugse schepen en krijgt dit schip de naam Z.415 Pieter-Willy. Het blijft in de vaart tot in 1959.
[Meer over de gekende levensloop en karakteristieken zie databank Belgische Vissersvloot: ID528]
Rechts - B.47: Houten schip gebouwd in 1921 (werf en opdrachtgever onbekend). Schip wordt pas vanaf 1929 gedocumenteerd in onze databank. Het is op dat moment eigendom van Compagnie Aurora en staat bekend onder de naam B.47 Marguerite. In 1931 wordt het de B.47 Roger-Paula. In 1926 wordt een 40pK motor geïnstallerd. We gaan ervan uit dat het schip voordien enkel met zeilen aangedreven werd. Na 1933 geen melding meer van het schip in de Officiële Lijst der Belgische Vissersvaartuigen (reden onbekend).
[Meer over de gekende levensloop en karakteristieken zie databank Belgische Vissersvloot: ID550]
Aanvullingen over ontbrekende jaren en karakteristieken zijn steeds welkom!Volledige levensloop en karakteristieken schepen46 Marie-Eugénie (1920) , 47 Marguerite (1921)Auteur Onbekend [bent u de auteur? laat het ons weten]· JPG bestand - 291.45 kB - 1 103 x 657 pixelstoegevoegd op 2010-03-17749 viewsMaakt deel uit van Collection Daniel MoeyaertCitatie VLIZ Fotogalerij Dit werk is gelicentieerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Gelijk 4.0 Licentie
Klik hier om terug te keren naar miniatuurweergave